Waar houden merken nu het best rekening mee in hun beeldvorming?
Ik hoop voornamelijk dat we merken nu mee zien veranderen met de tijd. Dat ben je als merk ergens aan je doelgroep en je achterban verschuldigd, lijkt me. Je doelgroep verandert, consumenten veranderen, interesses en trends wijzigen razendsnel. Social media vormen dé plek bij uitstek om trends en gevoel te spotten en te herkennen. Maak er gebruik van. Hou rekening met de toekomst. De jonge generatie Z vormt uiteindelijk binnen 10 tot 15 jaar de groep vermogende consumenten voor je luxeproduct. Werk niet alleen in het heden, maar ook aan de toekomst. Daarnaast probeer ik altijd in het oog te houden waar een merk wil dat hun product teruggevonden of gebruikt wordt. In welke subcultuur wil je terechtkomen? Wie zijn de personen die je kledij dragen? Waar en wanneer dragen ze die kledij? Die informatie vormt de basisvoor de setting van je shoot. Je potentiële klant moet zich kunnen verplaatsen in eensituatie waarin hij je product zou gebruiken. “It should be relatable and on trend”. Het is geen gemakkelijke oefening, maar zoals ik al zei: Gen Z koopt meer voor een communitygevoel, een verhaal en het gebruik van een merk of product dan louter om een product te bezitten.