Je hebt de laatste jaren heel wat verwezenlijkt. Heb je nog dromen?
Het leven is te kort voor al mijn dromen (lacht). Maar nu wil ik me toch vooral focussen op de winkel. Ik wil de merken verfijnen. Terugkeren naar de roots. Nieuwigheden brengen. Mensen prikkelen. Dat is een grote uitdaging vandaag. De mensen zijn zeer werelds geworden. Het is moeilijk om ze nog omver te blazen, maar het is wel heel leuk. De juiste combinaties maken, daar blijft het bij mij om draaien. Want daarvoor komen de klanten.
Exclusief zijn, lukt tegenwoordig niet meer. Maar je moet de juiste stukken hebben. Regelmatig heb ik klanten over de vloer die zeggen: “Vorige week ging ik shoppen in Milaan, maar ik heb niets gevonden. En nu vind ik alles hier.” Daar doe ik het voor.
De modebranche spreekt enorm tot de verbeelding. Welk advies zou je geven aan mensen die hun eerste stappen willen zetten in jouw wereld?
Je moet echt passie hebben voor het vak. En vooral veel doorzettingsvermogen. Het is topsport en dat vraagt zeven op zeven inzet. Een nieuwe winkel beginnen, is leuk. Maar op niveau blijven, is een hele uitdaging. De laatste jaren komt er ook heel wat meer bij kijken dan vroeger: marketing, merchandising, social media,… Het is allemaal erg belangrijk geworden